תורת רשב"י ול"ג בעומר
כ- 500,000 איש פוקדים את הציון תוך 24 שעות בלג' בעומר. חשוב היה לי שיכירו את אישיותו של רשב"י מעבר לסיפורי הניסים שנקשרו למקום. רבי שמעון בר יוחאי היה מתלמידיו של גדול התנאים רבי עקיבא. סגולתו הייתה ברצון שלו לראות את המציאות לעומק מעבר למה שנראה בעיני בשר ודם. רבו רבי עקיבא היה מסוגל לראות בהווה העגום את העתיד הוורוד ולכן כאשר ראו הוא וחבריו שועל יוצא מקודש הקודשים החרב. הם בוכים והוא מצחק. הוא צוחק היות והוא רואה את העתיד.
אם הגענו לחורבן שהובטח בוודאי שתגיע הגאולה.
רבי שמעון הלך צעד אחד קדימה הוא חפש את העומק בהווה לכן המציאות נראתה לו אחרת. את פיתוח התשתיות בארץ ישראל בתקופת הרומאים רואה רשב"י דרך הכוונה של הרומאים. הרומאים לא רצו לפתח את הארץ לטובת היהודים
אלא רק לטובתם ולכן אין להכיר להם תודה למרות שבשטח יש מחלפים, בתי מרחצאות וקניונים חדשים.
מסופר על תלמיד אחד שיצא מבית המדרש אל העולם הגדול והצליח בעסקיו ונהיה עשיר מאוד. כשהוא חזר למירון לבוש למישעי התלמידים קינאו היות וראו את דלותם אל מול הצלחתו המסחררת.
רבי שמעון לקח את תלמידיו לבקעה במירון כדי שיבינו שהתורה שהם לומדים שווה הרבה יותר מהכסף שאותו תלמיד השיג.
זהו רשב"י הרואה את הכוונה האמיתית כבר בהווה אך דרך משקפיים אחרות. בל"ג בעומר המוני ישראל רוצים להתעלות. עם ישראל רוצה לראות ולחוש את הא-ל המתחמק. רשב"י שמדת האמת לנגד עיניו מצפים כי בזכותו נזכה לשאוב ראיה של רוח הקודש על המציאות. כך נוכל להתחבר אל מי שעומד מאחורי הקלעים, כל הזמן. בל"ג בעומר אנו רוצים לחוש את העוצמות של מידת האמת של רשב"י, החודרת למציאות. ראיית העומק היא ממד נוסף והיא תואמת את תורת הסוד של רשב"י.
תורת הסוד מאפשרת לראות את העולם מזווית אחרת מזווית ייחודית.